Клас_______
Дата_____________
Тема. Сили
тертя. Коефіцієнт тертя. Сила тертя ковзання
Мета
уроку :
освітня :
- формування
новіх понять «тертя» і «сили тертя»
- з’ясування від чого залежить Fтер
- формування вміння розрізняти види Fтер
- створення умов для відпрацювання навиків праці
з динамометром і для знайомства з методами вимірювання сил тертя
розвивальна :
- розвиток логічного мислення
- розвиток уміння самостійно робити висновки
- розвиток самостійності: здатності без
сторонньої допомоги виконувати
запропоноване завдання
виховна :
- розвиток охайності і відповідальності
- прищеплювати культуру розумової праці
розвиток здатність до співпраці
Прилади
для вчителя:
компьютер, презентація «Сила тертя».
Прилади
для учнів:
динамометр, трибометр, аркуш паперу, олівці, скло,
лупа, шматок гуми, шліфувальний папір, брусок дерев’яний, коток дерев’яний, тягарці.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
План уроку
Етап уроку
|
Час
|
Форми і методи діяльності
вчителя
|
Результат діяльності
|
I. Актуалізація
опорних знань
|
8 хв
|
Аналіз Л.р. №
5-6. Перевірка домашнього завдання. Розв’язування задач
|
Повторення
вивченого матеріалу
|
ІІ. Вивчення нового
матеріалу
|
1. Розминка
|
1 хв
|
Прослуховування
вірша
|
Розвиток
логічного мислення учнів, налаштування їх на сприйняття нового матеріалу
|
2. Мотивація
навчальної діяльності
|
2 хв
|
Постановка
проблемного запитання
|
Мотивація
навчальної діяльності
|
3.
Сприйняття навчального матеріалу
|
18 хв
|
Пояснення вчителя
з використанням демонстрацій, експериментальних завдань та проблемних запитань
|
Засвоєння
навчального матеріалу
|
ІІІ. Рефлексія
|
6 хв
|
Вивчення особливостей сили тертя за допомогою експериментів, які
учні виконують групами за робочими столами.
|
Закріплення
знань. Вироблення практичних умінь
|
VI.Закріплення
знань
|
4 хв
|
Розв’язування кількісних та якісних задач
|
Закріплення
знань. Вироблення умінь застосовувати нові знання до розв’язування задач
|
V. Узагальнення
знань
|
3 хв
|
Складання опорного конспекту. Доповнення таблиці «Фізичні
величини»
|
Узагальнення і
закріплення вивченого
|
VI. Підсумки уроку
|
1 хв
|
Характеристика сили
|
Підбиття
підсумків роботи. Дотримання єдиної логічно-змістової уроку
|
VII. Домашнє завдання
|
2 хв
|
Завдання
репродуктивного характеру та практичне завдання. Робота з додатковою літературою
|
Ефективне
засвоєння теми, підготовка до наступного уроку
|
|